Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Jag e värdelös

Av Lars - 8 januari 2009 10:36

Nu blir jag trött . Suttit och skrivit hur mycket och hur länge som helst och skall lägga till en bild ... fattar nu att man skall spara texten INNAN man vellar med annat okej jag börjar om nu ....


Dag i går startade underbart med en underbar promenad i kyla och solsken det är nästan så jag blev religiös jag bar älskar soliga kalla dagar och en promenad kan det bli bättre?

Kommer hem och skall skriva lite i bloggen skall bara leta efter några kort att visa för er .

Hamnar i ett myller av bilder och kan inte slita mig allt som hänt sedan 2003 ligger i denna dator resten i en annan och det var väl tur i och försig jag blev fast med ett stort leende på mina läppar va tiden går.

Här satt jag och glömde tid och rum då en av mina  tränar kolleger ringer ( vet inte om jag sagt det men jag är hjälp tränare Eller vattenblandare åt min sons lag tölö-utrupp)vi hade bestämt att ta en kopp kaffe på dagen men han ville att vi skulle ta en lunch med en av dom anndra tränarna .

Sagt och gjort snabbt in i duschen och sedan iväg sitter och njuter av fotbolls snack då telefonen ringer" hallå det är Mikael ifrån verkstaden " hej på dig säger jag " jo det är så att servopumpen påbilen rasat" jaha och det innebär ekonomiskt tror du ? " Ja räkna med ca 13000 " Jag höll på att sätta fisk benen i halsen 13000 på en 3,5 år gammal bil om rullat 5000 mil e du go eller det måste gå på garanti eller något " nä testa att ta det på försäkringsbolaget" det var det trevliga lunch mötet det ...


Hem kastar mig på telefonen sitter och blir kopplad och omkopplad i nästan en timme när jag får pratat med en kille på försäkringsbolaget som ger mig lite hoppfult ja vi tar det troligen jihah plötsligt känns ca 3500 som inget ting.


Lättad ringer jag Jess och berättar hon blir också nöjd.

Tar och gör mig i ordning det är dags för träning med fotbollen kör ner danne och stannar en lite stund och går igenom lite med staben om kvällen. åker och hämtar ekonomiansvarige och handlar inför mötet på kvällen.

Vi brer 140 mackor tar fram 40 kexchoklad blandar saft kokar kaffe killarna kommer och det tar ca 10 min och tabberaset är ett faktum such så mycket slit och så snabbt tomt.

Killarna får prova nya träningskläder snygga som tusan.

kommer hem ca21,00 planar ut i soffan och pratat lite med Jess om våran dag . Sitter kvar efter att hon lagt sig och tittar på barn med anorexia fy f-n säger jag bara vilket helvete dom har varför skall det vara så vems ideal är det att vara smal jag fattar inte det jag vet inte någon kille som skulle vilja ha en fru/Flickvän som är utmärglad . men vad vet jag jag tycker inte om det i allafall men som tur är så är vi olika tror det finns någon för oss alla .


Nu har vi fått 2 st underbara hundar att passa tills på söndag skall ta med dom på en promenad . kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars - 8 januari 2010 14:17

Vilken ljuvlig dag!   Började som vanligt dagen med ett par koppar kaffe och kollade igenom alla bloggar samtidigt som tv4 nyheterna var på.   Sedan en rask stadspromenad i det ljuvliga vädret -15 grader och solen var på väg att gå upp som et...

Av Lars - 7 januari 2010 07:44

Tack Saynoo För det otroligt trevliga in lägget blev en otroligt bra dag. Tack Lollo Förförslaget men det är BARA jag som inte kan sova . Tack svärmor för titten och inlägget.  Jo Nu har SnyggeD fått inläggen vi var och hämtade dom i tisdags kl9....

Av Lars - 5 januari 2010 07:53

Godmorgon världens vackraste mäniskor.   Börjar bloggen med en lten reflektion.   Jag har ett mindre problem och det är sömnen kan inte sova riktigt Först veckan var jag vaken till sent på natten bara för att det var så gott att inte behöva...

Av Lars - 4 januari 2010 08:47

God morgon på er alla underbara läsare. Börjar dagen med att tacka syrran och svärmor för kommentarena och för att ni finns ni är guld värda. I går började fotbolls säsongen för mig och sonen. Egentligen börjar den inte förren nästa månda...

Av Lars - 2 januari 2010 16:03

Nytt år nya förhoppningar. Jag lovar att detta året skall det inte bli några löften om att sluta snusa,Träna mer( ja hjärtat man måste ha börjat träna för att träna mer   ) Jag skall heller inte sluta äta godis mm. Utan jag lovar att njuta ...

Ovido - Quiz & Flashcards