Alla inlägg under november 2009

Av Lars - 26 november 2009 08:12

Camilla håller med dig den förra skivan är grym har beställt den kommer troligen idag,Underbart roligt att se dig här föresten 


Nu har du gjort mig nyfiken svärmor jag klarar inte att sätta mitt huvud imarken så nästa gång får du vissa mig när du gör det  


Snygge D har en hälsena som går lite vidsidan om hälen om jag har förstått rätt. Vad han säger så skall han testa igen med inlägg och komma tillbaka och 6 månader.

Har det inte blivit bättre skall dom såga i benet men vad gör han inte för idrotten.


En kul sak som ploppade upp i mitt lilla huvud nu är när han och jag var hos husläkarna i våras och kollade varför han mådde så där "konstigt" som han gör.

Han ber doktorn titta på knöllarna på foten och efter ett klämande och tryckande säger doktorn att han inte vet riktigt vad det kan vara men det kan vara en utväxt som kan behövas sågas bort . Efter en liten tänke stund hos Snygge D säger han okej kan ni ta bort den vid jul Doktorn tittar påmig och sedan på sonen och säger va då?

Jo vi har upphåll ifrån fotbollen då precis som om det var självklart att han skulle bli klar till veckan efter jul och kunna spela utan att missa en träning love him.


Nu har jag flumat vidare med MIN idol stefan andersson och börjat söka på alla gestalter som han sjunger super kul

Hamnade på en sida igår http://litteraturbanken.se/författare/Molin/titlar/Lasse-Majas . Nu är detta ingen sång stefan sjunger men det är ruskigt roligt att läsa om Lasse maja.


Torsdag =städdag gôtt

puss på er alla


Av Lars - 25 november 2009 16:17

Goderafton Goderafton  både herre och fru.


Nu är det snart dags för jul sill och skinka det är sjukt va man kan längta efter något så mycket. Känner mig nästan som ett barn den enda skillnad är att jag längtar efter mat och inte julklappar.

Nästa fredag skall jag på Taklaggs fest/julbord med en beställare sedan helgen efter blir det julbord med jobbet. Kan vara läge att övertala någon annan för ett julbord helgen där efter mumms.


Nu var det ett tag sedan jag försökte stava fram ett par ord på denna sida men det har faktiskt varit fullt upp som vanligt men med bara trevligheter.

Som vanligt mycket fotboll och sedan var vi ju på fest i Lördags (undrar just nu om jag inte har berättat det redan) och vi har hjälpt svärmor och svärfar med lite saker. Ni är mina hjältar har man tråkigt kan man alltid åka dit och få skratta lite det kommer alltid något roligt ifrån någon av dom kram på er båda.


Idag bär det av på mat lagnings träff eller som hjärtat kallar det gubbdagis och jag kan hålla med henne men vi har fruktansvärt roligt.

Efter det gäller det att skynda sig hem då det är dags för Champions leauge kväll kl20,45 med kompisen och en påse jordnötter.




Av Lars - 22 november 2009 18:11


Tack svärmor nu kan jag också

Av Lars - 22 november 2009 10:29

Måste börja med att beröma svärmor datahackern. Hur bär du dig åt. Har legat här i min säng en timme och försökt bädda in youtube klipp men löser det inte så nu jag gör på det gamla sättet


Här är min nya idol.

http://www.youtube.com/watch?v=2MObbl1V_zc


Så grymt bra att man får stå päls som gunde hade utryckt sig.

Var och kollade på han igår snacka om att han berör en med sina texter.


I går var vi på middag/fest hos ett par vänner.

helt otroligt roligt/gott/trevligt osv . Vi var ett gäng som har hängt ihop via handboll och fotbollen sedan grabbarna var små. Tyvärr träffas vi inte så ofta längre killarna har splittras lite. Ett par har valt handboll och ett par kör fotboll och en kille  är friidrottare. men vi brukar träffas åtminstonde enfest om året och det är ju givetvis cykelfesten.

Festen avslutades för våran del kl 3 inatt med tanke på att jag skall iväg på träning kl 12 så sa jag till att det var dags att dra sig( Vuxen poäng tilll lars)

Med facit i hand skulle jag nog sagt till det mycket tidigare för som vanligt vaknade jag vid 8 och kan inte somna om. så man känner sig smått sliten.


nu skall jag se till att pôjken kommmer upp och äter frukost

massor med kramar

Av Lars - 21 november 2009 09:51

God morgon godmorgon hör fåglarsång godmorgon godmorgon min vän.


Vad underbart det är att vakna på morgonen ta en god snus hämta en kopp kaffe ta tidningen ( idag datorn) sedan knalla in i sängen och bara njuta mmmm livet e bra underbart.


Återigen startar jag bloggandet med Fotboll snack.

Matchen som ni vet Swe vs Ita blev inte som jag hoppades kompisen kom chipsen och en öl kom men segern ute blev such.


Cupen blev heller inte som jag ville.

Den började inte så bra vi kom iväg en halvtimme försent ( varför e inte alla som jag när kl är slagen skall man va på plats ordning och reda) Sedan körd jag och en bil till iväg Den ena killen hade gps i sin telefon så han skulle visa vägen kanon sa jag . Vi två bilar tog med oss det lag som skulle spela första matchen.

Jag sägerbara lysna inte på tonårigar med gps i telefonen vi körde  tvär fel och det var bara att börja leta på gamalt vanligt vis. Kl 18,15 parkerar vi bilen 18,15 började matchen så killarna springer in och direkt ut på planen. Spelar otroligt bra men tyvärr blev det en förlust med 1 boll. Match 2 spelar vi bra i 6 min sedan gich det åt hel--te. 3 matchen gick heller inte våran väg vi lede med 2-0 men förlorar med 2-3 efter ett gäng målvakts tabbar blandanat.


Sumeringen blir kanon bra jobbat av killarna ett xtra plus till snygge D som är yngst på  planen minst i storleken men framför allt minst rädd och har en kämpar glöd som inte går av för hackor.


Nu ropar hjärtat att det är frukost

så kraam på er

Av Lars - 18 november 2009 18:16

Till svärmor du e bäst!!!! Klart det är dig han vill ha fast bara symboliskt det blir en stjärna om han får som han vill.


Jag kan börja med att förklara hur roligt vi har det på våra möten här hemma. Jag vill jätte gärna göra en tatuering utav(ett foto) på Snygge D på min vänstra skuldra (nära hjärtat) Men va tror ni den lille rackaren säger då NEJ.

ni som kommer ihåg vet säkert att det var mycket tjat ifrån mig när jag skulle göra hans namn på min arm till slut fick jag världens bästa 40 års present, Tillåtelse av honom och min ljuva fru som betalade.


Nu har han sagt att jag får göra en med han underbara ansikte om han får göra en stjärna på sin vad,

Absolut inga problem sa jag.

Okej säger han övertala mamma då och där är jag nu sedan ett halvår frugan säger nämligen nej och jag försöker övertala henne  att han kommer inte ångra sig om han gör det så tar han bort den etc , Återvändsgräd eller samansvärjning det  är bara dom som vet.

Kanske en blivande 50 års present vad vet väl jag


Regnet är väl inget att komentera så det sk--er vi i bara tycker att nu är det nog.


Fotboll på tv idag underbart kompisen kommer och tar en fotbollskväll med mig riktigt skoj.

Vi brukar sitta här hemma och myssa ihop när det är champions lige eller några anndra roliga matcher.


Ha det riktigt underbart heja sverige



Av Lars - 17 november 2009 19:02

Tack min älskade syster för påhälsningen och även på tillbaka flashen på våran far puss på dig världens bästa syster.

Tack min super goa underbara svärmor för rådet älskar din ärlighet Det får bli ett foto på snygge D kanske på far också istället. problemet är bara att han vägrar mig göra det om inte han får göra en på vaden


Som ni läst tidigar i alla inlägg så om det regnar så  är Lars på fotbollsplanen denna höst. Alltså inget undantag igår. Underbart rolig tränning nu var huvud tränanren tilbaka i går efter ett par tränningers barnafödande (blev en liten fotbolls tös) Han är en otroligt duktig teknik trännare och det känns otroligt bra än så länge med honom.


Idag bar det iväg lite tidigare än vanligt. Min nya arbets kompis kom och hämtade mig 05,45 (06,10 är det ivanliga fall) och så mycket jobbigare det var hu jeda mig (stavar som jag tycker det låter i lönneberga) Är helt slut idag kan verkligen en halvtimme göra så mycket eller kan det vara beach vollyn ifrån igår som för övrigt är så fruktansvärt roligt

Tyvärr så var jag super kass igår hade inte full koll på alla mina armar och ben jo jag menar ALLA det kändes i mellan åt so det satt 7 ben och 10 armar som alla ville olika saker . Även idag känns det i alla armar och ben such men det är det värt så skoj så skoj.


Nä nu skall jag göra lite nytta i mitt virutella akvarium på facebook

Kram på er




Av Lars - 15 november 2009 15:22

Helt rätt svärmor städat blev det och det är riktigt gott efter åt.


Nu har det blivit färdig tränat för denna vecka . Ett trevligt inomhus pass med ca 15 killar alldeles perfekt inte för många och inte för lite.

Det blir även ett pass i morgon kväll men då är det utomhus träning som gäller. På torsdag bär det av till Borås på knalle cupen det är för A-laget men jag fick frågan om jag kunde ställa upp ni kan aldrig gissa vad jag svarade . JA klart jag gör hur kul e inte det då? Nu kommer ett flertal av våra 92or var med kanske ett par 93or också vi får se.


Jag fattar inte varför jag inte spelade fotboll när jag var liten tycker det är så skoj Kanske varit en Zlatan om jag fått börja med det Flört


Nä jag får nog njuta av att se alla utvecklas i vårat lag och det är en underbar grej det med.


  Tuffe viktor Visst e han Cool Min far hade han tattuerad på sin (tror) vänster underarm  och konstigt nog tänker jag på honom väldigt ofta. Vi hade bara en liten kontakt med varandra ett par år innan han dog. Men nu kan jag känna ett jätte stort tom rum  efter honom.

Har faktiskt tänkt att tattuera in tuffe viktor på min arm också.


Nu tror jag att jag skall sätta på tvn och se på em kvalet

puss och kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards