Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Svenske kocken

Av Lars - 13 november 2009 14:58

Nu har min näsa växt tre varv runt kungsbacka.

Jag fick väl inte städat som jag skröt med. nä då den dära attans dator slog sina tangenter i mig och ville inte släpa taget om mig fören frugan kommit hem då släppte den taget och lät mig stå här utan ett städat hem tur att hon e så förstående mitt lilla hjärta.


Vad det blev istället  jo det skall jag berätta nu .

Lars gör sig till och börjar att göra kungsbackas godaste köttfärs sås och spagethi smarigt.

SnyggeD`s(som svärmor säger:o) ) kompis kommer på besök och stolt kock som man e frågar om han e sugen på lite pasta Nä säger han åt nyss.

Jo det är klart du vill ha värdens goaste pasta säger jag och övertygar han om att han skall äta med oss.

Alla 4 sätter sig vid bordet alldeles sönder dreglandes (nu överdriver jag bara lite) och börjar äta jag tog en tugga och det var det värsta jag någonsin ätit det smakade järn vem  fan hade lagt i en plåt i maten undrade frugan tror det var något sådant hon sa jag kommer inte ihåg riktigt då jag börjat min färd under bordet för att göma mig skamsen.

Men det var inte så illa att äta goa smörgåsar med ost och kaviar i stället...


Nu skall jag slita mig loss ifrån tangentern och ta tag i åtminstånde damsugningen för kl 1630 bär det av till fotbolls planen och härlig träning sedan ham till frugans underbara tacos ett gott glas rött och sedan IDOL kvällen är räddad.


Ha det underbart alla ni e bäst


Ps jag ber om ursäkt för min stavning men det är inte lätt med en treårings kunskaper i en 42årings kropp.

 
 
Ingen bild

Frugan

13 november 2009 17:47

Hrm, hallå där...Inte tror jag att jag sa "vem fan har lagt plåt i maten"... Jag och SnyggeD:s kompis försökte ju i det längsta hålla god min och uppmuntra dig genom att säga att det inte smakade SÅ farligt, inte sant? =) Du var den som klagade mest, min älskade.

Käre make, en treåring i en mogen 42 åringskropp skulle max rita huvudfotingar, inte stava tillnärmelsevis så bra som du. Du försöker i alla fall och det ska du ha all cred för!

Puss, Frugan - som kontrar med världens bästa TACO-köttfärs ikväll som sagt! ;o)

 
Svärmor

Svärmor

14 november 2009 05:28

Stackare där, och du som ville så väl =D
Jag fick iaf roligt igen av det du skrev...du får väl försöka trösta dig med det.
Håller med J om att du ska ha beröm för att du försöker stava rätt, för jag vet att du inte tycker det är lätt, men övning ger som bekant färdighet och huvudsaken är att vi förstår vad du skriver. Du vet väl att världen är full av tappade sugar så tappa inte din!
Ett liiitet pepåkande *skratt*, jag döpte er son och mitt barnbarn till "SnyggD" utan e alltså, men det får stå för mig, ni skriver vad 17 ni vill såklart!
Godmorgon/Godnattkramar

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars - 8 januari 2010 14:17

Vilken ljuvlig dag!   Började som vanligt dagen med ett par koppar kaffe och kollade igenom alla bloggar samtidigt som tv4 nyheterna var på.   Sedan en rask stadspromenad i det ljuvliga vädret -15 grader och solen var på väg att gå upp som et...

Av Lars - 7 januari 2010 07:44

Tack Saynoo För det otroligt trevliga in lägget blev en otroligt bra dag. Tack Lollo Förförslaget men det är BARA jag som inte kan sova . Tack svärmor för titten och inlägget.  Jo Nu har SnyggeD fått inläggen vi var och hämtade dom i tisdags kl9....

Av Lars - 5 januari 2010 07:53

Godmorgon världens vackraste mäniskor.   Börjar bloggen med en lten reflektion.   Jag har ett mindre problem och det är sömnen kan inte sova riktigt Först veckan var jag vaken till sent på natten bara för att det var så gott att inte behöva...

Av Lars - 4 januari 2010 08:47

God morgon på er alla underbara läsare. Börjar dagen med att tacka syrran och svärmor för kommentarena och för att ni finns ni är guld värda. I går började fotbolls säsongen för mig och sonen. Egentligen börjar den inte förren nästa månda...

Av Lars - 2 januari 2010 16:03

Nytt år nya förhoppningar. Jag lovar att detta året skall det inte bli några löften om att sluta snusa,Träna mer( ja hjärtat man måste ha börjat träna för att träna mer   ) Jag skall heller inte sluta äta godis mm. Utan jag lovar att njuta ...

Ovido - Quiz & Flashcards