Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Nytt ordspråk

Av Lars - 7 december 2009 16:54

Världens finaste låt till världens finaste syster puss och tack för kommentaren.


Nu har jag uppfunit ett nytt ordspråk.

Det är julbord eller fotboll istället för pest eller kolera.

Pest eller kolera är ju om man väljer mellan dåliga saker alltså är julbord eller fotboll om man väljer mellan två grymt bra saker.

Precis det har jag ställts inför. Som ni kanske läst om tidigar älskar jag dessa saker näst bäst efter min familj. Och dom infaller på samma dag . Jag och hjärtat har tackat ja till julbordet men efter en super ågren kväll och dag i dag ringde jag chefen och sa att jag kan bara inte missa fotbollen. Han hade förståelse för mitt beslut och tyckte det var okej fasten det inte går att boka av resan  (tack HZ) nu är det gjort och jag känner mig lättad.


Underbar dag precis som jag sa igår att det skulle bli. Sol hela dagen på Öckerö fram till kl 15,30. Enda nackdelen har varit att jag varit trött skall aldrig sova så länge som jag gjorde på söndagsmorgonen helt omöjligt att somna på kvällen sedan



Ha en underbar kväll på er alla

 
 
Svärmor

Svärmor

8 december 2009 17:26

Hej där...nu förstod jag inte riktigt...du kände dig lättad, men det gick ju inte att boka av resan...???
Nu sticker misstänksamheten upp sitt fula tryne framför mig, det är väl inte så att ditt hjärtats dams ovilja för vattenfärder fått dig att avstå julbordet för det KAN bara inte vara en fotbollsmatch...väl???
John Blund var ju för söt =D
Kramar!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars - 8 januari 2010 14:17

Vilken ljuvlig dag!   Började som vanligt dagen med ett par koppar kaffe och kollade igenom alla bloggar samtidigt som tv4 nyheterna var på.   Sedan en rask stadspromenad i det ljuvliga vädret -15 grader och solen var på väg att gå upp som et...

Av Lars - 7 januari 2010 07:44

Tack Saynoo För det otroligt trevliga in lägget blev en otroligt bra dag. Tack Lollo Förförslaget men det är BARA jag som inte kan sova . Tack svärmor för titten och inlägget.  Jo Nu har SnyggeD fått inläggen vi var och hämtade dom i tisdags kl9....

Av Lars - 5 januari 2010 07:53

Godmorgon världens vackraste mäniskor.   Börjar bloggen med en lten reflektion.   Jag har ett mindre problem och det är sömnen kan inte sova riktigt Först veckan var jag vaken till sent på natten bara för att det var så gott att inte behöva...

Av Lars - 4 januari 2010 08:47

God morgon på er alla underbara läsare. Börjar dagen med att tacka syrran och svärmor för kommentarena och för att ni finns ni är guld värda. I går började fotbolls säsongen för mig och sonen. Egentligen börjar den inte förren nästa månda...

Av Lars - 2 januari 2010 16:03

Nytt år nya förhoppningar. Jag lovar att detta året skall det inte bli några löften om att sluta snusa,Träna mer( ja hjärtat man måste ha börjat träna för att träna mer   ) Jag skall heller inte sluta äta godis mm. Utan jag lovar att njuta ...

Ovido - Quiz & Flashcards