Alla inlägg under december 2009

Av Lars - 12 december 2009 11:38

Godmorgon gott folk eller rättare sagt gomidda kl är 1130 nu och jag har läst tidningen druckit kaffe i mängder och bara njutit av helgen.


Till dagens stora fråga vann rätt kille??? nä säger jag det gjorde han inte.

Tycker Erik är super bra men Calle e bättre tyvärr som jag sa i går så har Erik fått hjälp på traven av tv4 .

Gnäll r-v tänker ni nu men det är faktist så killen får 2 jätte bra låtar förra gången och nu får han en låt som är defenetivt gjord till han eller till tove defenetivt inte till Calle så nu är det färdigt gnällt jag tycker ju erik är super bra.


Gårdagen var kalas bra, kul på jobbet, Som vanligt en kanon träning med många killar ner. Och sedan blev vi bjudna på middag av en trevlig kompis och hans fru.


Idag är det dagen D. Lucia cupen jag är jätte spänd inför den hoppas och tror att det skall gå bra för killarna .Vi har även fått tid för våran innomhus dm match som blir den 9 jan i rolfstorp dags att börja ladda upp för den.


nu står hjärtat och gör julgodis om jag skall äta av den  så är det nog bäst att jag tar och går ut och går en 5,5 km sväng nu


puss på er alla och håll tummarna för tölö idag


Av Lars - 8 december 2009 19:44

Underbara svärmor du e bäst. Jag e dålig på att formulera mig. Det är för chefen det inte går att boka av bordet men han var så snäll mot mig att det var okej för mig att boka av änndå lite förenklat han får betala för oss men han får inte nöjet att umgås med oss   

Och nej det var inte hjärtat som ville detta det är fotbollen och det är inte bara en match det är förhoppningsvis till halv tre på natten.


idag har det blivit jobb tills nu så lite seg är jag allt men det går snart över då en trevlig kompis kommer snrt och gör mig sällskap till champions liage (det var ett för svårt ord för mig att stava till)


Ha det bra och ta hand om er

Av Lars - 7 december 2009 16:54

Världens finaste låt till världens finaste syster puss och tack för kommentaren.


Nu har jag uppfunit ett nytt ordspråk.

Det är julbord eller fotboll istället för pest eller kolera.

Pest eller kolera är ju om man väljer mellan dåliga saker alltså är julbord eller fotboll om man väljer mellan två grymt bra saker.

Precis det har jag ställts inför. Som ni kanske läst om tidigar älskar jag dessa saker näst bäst efter min familj. Och dom infaller på samma dag . Jag och hjärtat har tackat ja till julbordet men efter en super ågren kväll och dag i dag ringde jag chefen och sa att jag kan bara inte missa fotbollen. Han hade förståelse för mitt beslut och tyckte det var okej fasten det inte går att boka av resan  (tack HZ) nu är det gjort och jag känner mig lättad.


Underbar dag precis som jag sa igår att det skulle bli. Sol hela dagen på Öckerö fram till kl 15,30. Enda nackdelen har varit att jag varit trött skall aldrig sova så länge som jag gjorde på söndagsmorgonen helt omöjligt att somna på kvällen sedan



Ha en underbar kväll på er alla

Av Lars - 6 december 2009 21:57

Allt gott har ett slut och här är vi nu en underbar helg är slut.

En trevlig "grabb" kväll igår Tack D avslutades med Zlatan som mål görare.

Idag har det varit träning sista inomhus tränningen innan luciacupen.

Sedan har vi slappat, lite advents glögg och tv kockar på tvn nu glor jag på en film.


Nu när denna trevliga helg tagit slut ser jag framåt en kul arbetsvecka och ett gäng underbara kvällar (genomskådar ni mig nu eller ågren?) nä alvaarligt talat så är jag glad att ha ett jobb att gå till den sociala biten med ett jobb är jätte viktig tror jag även om det hade varit gôtt att sova till 10 i morgonbitti hämta tidningen och en kopp kaffe men snart e det inte så speciell längre. nä positivt tänkand så blir dett ljuvligt att gå upp om ett par timmar (8) och ta en kopp kaffe med jobbar komoisen i bilen på väg till öckerö sedan e det beach volly och fotbolls träning imorgon känner redan att jag längtar efter morgon dagen.


Jo du svärmor du jag äter nog för dig med  jag älskar risalamalta vi kanske skulle göra en tillsamans i år?


Kompisen vi ses på tis/onsdag fotboll e livet


Tack alla ni som orkar läsa kram

Av Lars - 5 december 2009 19:14


jag lever jag lever så enkelt och sant än har jag min plats här på jorden.

( till dig och mig min älskade syster)


Japp så är det jag överlevde svinsprutan inte ett ända bakslag gôtt.

Kompisen som tog den samtidigt som mig kom på morgonen i fosterställning och ville bli hemkörd igen han var kass. Jag tyckte så synd om han.

så lite och skör man känner sig när man är man och får feber.


Det är (peppear peppar ta i trä)inte ofta jag blir sjuk men när jag blir det då är jag halv död när jag har +1 grad. Snacka om att man e klen.


Helgen började förträfligt med ett taklaggs kallas i fredags kl 14,00 JULBORD gissa om jag åt till jag mådde illa hmmmm svar ja det är självklarte e det julbord så e det punkt och slut.


Sedan vart det snabb fart ner på fotbolls träning (love it) det var länge sedan sist hade ju gäster i helgen så jag missade två tränningar.

Sedan snabbt hem och in i duchen och iväg på middag hos en kompis lite biljard ett gäng öl och kvällen blev super bra.


Sovmorgon gick inte upp förren (jag vet inte va klocka var) okei det var sent i allafall åkte till kungsmässan och hämtade min beställda skiva med stefan Andersson Kleist nr 90 på med den och motvilligt var det dags att städa av (ibland e det så tråkigt att man letar efter andra saker att göra)

Körde hjärtat ( på julbord)och snygge D (Till Kompisar) i stan sedan stog det en förbestäld riktigt fet go pizza en trevlig kompis ett par öl  och väntade på mig för att se på frölunda helt okey .

Nu har han förvisso gott hem för att laga mat till barnen men kommer tillbaka för att slå ihjäl denna kväll med mig genom att se på barcelona kl 22,00


Ha det bäst kramar i överflöd

Av Lars - 2 december 2009 16:45

Helt rätt Daniel ang komentaren det kan inte bli bättre än julbord och nötter.

Tack för titten Margit Och Daniel alltid kul att det kommer en komentar i mellanåt


Nu har Hjärtat fixat Biljetter till Stefan Andersson Jipppi skall bli så roligt känner mig nästan som en tonårs tjej som skall få se på Darin eller någon annan tonårs favorit men det bjuder jag på  


Nu sitter jag och väntar på den stora smällen. Var och vacinerade mig mot sivninfluensan idag och nästa alla säger ju att man blir sjuk eller mår konstigt och får ont osv.

Till och med läkaren som gav mig sprutan skrämde upp mig genom att fråga mig vilken arm jag ville ha den i. Vadå tänkte jag? okej kom jag på givetvis inte i min vänstra arm där den snygga tatueringen sitter utan vi tar den på den mindre snygga tatueringen på höger armen. Då tittade han lite konstigt på mig och noterade höger. okej Dags att tänka lite till tänker jag..... Nä kommer inte på vad han menar då plötsligt slår det mig okej jag e högerhänt... Jo du menar att jag kan få ont i armen?

Ja helt rätt säger läkaren. Då bytter vi tycker jag kan bli lite jobbigt att jobba annars.

Då säger han med ett leende hur sover du ? "som alla andra tänker smart lars i sängen". På höger eller vänster säger han innan jag hinner göra bort mig igen som tur e . Jag sover lite hur som helst så sätt den i höger säger jag.

Efter sprutan säger syster nu kan du känna yrsel feber smärta osv varför tog jag skräpet tänkte jag Such.


Efter detta så kommer min arbetskompis på att vi sticker till en mysig affär runt hörnet och köper köttbullar. Sagt och gjort vi dundrar in och köper en form och sätter oss i bilen mot onsala och ätter världen godaste köttbullar förlåt världens alla mödrar och kockar men detta var det godaste köttbullar som bestigit mitt gomsegel. gissa var jag skall inhandla mina köttbullar till jul även sillen skall vara super vad jag hörde . JAG LÄNGTAR TILL JUL.


Ha det bäst kramar i tonvis till er alla

Ovido - Quiz & Flashcards